Διαπολιτισμική Νοσηλευτική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Ιστορία – Σκοποί Αρμοδιότητες  – Ορισμοί Διαπολιτισμικής νοσηλευτικής.
  • Οι έννοιες του πολιτισμού, της κουλτούρας, της υγείας και της ασθένειας.
  • Θεωρία και μοντέλα διαπολιτισμικής νοσηλευτικής και υγείας.
  • Κουλτούρα και εμπειρία και πολιτισμική ευαισθησία επαγγελματιών υγείας.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν την παροχή φροντίδας σε διαφορετικούς πολιτισμούς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
  • Η διαπολιτισμική διάσταση της ποιότητας της φροντίδας.
  • Η υγεία των μεταναστών ,παροχή υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας.
  • Η διαπολιτισμική γνώση, ευαισθησία και επάρκεια για τη φροντίδα του παιδιού.
  • Διαπολιτισμική νοσηλευτική ψυχικής υγείας.
  • Ανθρώπινα δικαιώματα, κατοχύρωση και προστασία του δικαιώματος στην υγεία.
  • Ηθικά διλλήματα και μελλοντικές τάσεις στη σχολική νοσηλευτική.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια “Διαπολιτισμική Νοσηλευτική” ως επιστήμη και να αναπτύξουν μεθόδους  προσέγγισης ατόμων διαμέσου της διαπολιτισμικής φροντίδας. Επίσης, οι φοιτητές να αναπτύξουν ικανότητες με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων που προορίζεται για τις τοπικές Εθνικές μειονότητες. Παράλληλα, να διαμορφώσουν αντιλήψεις ως προς την εφαρμογή Βασικής Νοσηλευτικής φροντίδας σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να εφαρμόσει  δεξιότητες τις οποίες θα χρησιμοποιήσει στην διεργασία συλλογής πληροφοριών για την στην εκπαίδευση του πληθυσμού στόχου, καθώς κα στη διαχείριση και αντιμετώπιση οξέων  και χρόνιων  προβλημάτων υγείας στο  διαπολιτισμικό  περιβάλλον.
  • Να σχεδιάσει τη φροντίδα με την μέθοδο της Νοσηλευτικής διεργασίας, προκειμένου να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο της διαπολιτισμικής νοσηλευτικής και να αντιληφθούν το ρόλο του νοσηλευτή.
  • Να αναλύσουν την νοσηλευτική φροντίδα που παρέχεται στο διαπολιτισμικό  περιβάλλον στα πλαίσια της πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης.
  • Να αξιολογούν την υγιεινή και ασφάλεια του φυσικού και κοινωνικού διαπολιτισμικού περιβάλλοντος.
  • Να γνωρίζουν τις έννοιες της κουλτούρας, της υγείας και της ασθένειας και τη συσχέτισή τους σε διάφορους πολιτισμούς.
  • Να αναφέρουν τους πολιτισμικούς παράγοντες που σχετίζονται με την ψυχική νόσο και τις παρεμβάσεις της διαπολιτισμικής νοσηλευτικής.
  • Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την παροχή φροντίδας σε διαφορετικές ομάδες πληθυσμού.
  • Να αναγνωρίζουν  τις παραμέτρους της ποιότητας της διαπολιτισμικής φροντίδας σε ηλικιακές ομάδες.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσίαση του μαθήματος με power point.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και αρθρών10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).