ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διαπολιτισμική Νοσηλευτική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Επιστημών Υγείας
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Νοσηλευτικής
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 278-190410 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διαπολιτισμική Νοσηλευτική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 2 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια “Διαπολιτισμική Νοσηλευτική” ως επιστήμη και να αναπτύξουν μεθόδους  προσέγγισης ατόμων διαμέσου της διαπολιτισμικής φροντίδας. Επίσης, οι φοιτητές να αναπτύξουν ικανότητες με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων που προορίζεται για τις τοπικές Εθνικές μειονότητες. Παράλληλα, να διαμορφώσουν αντιλήψεις ως προς την εφαρμογή Βασικής Νοσηλευτικής φροντίδας σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να εφαρμόσει  δεξιότητες τις οποίες θα χρησιμοποιήσει στην διεργασία συλλογής πληροφοριών για την στην εκπαίδευση του πληθυσμού στόχου, καθώς κα στη διαχείριση και αντιμετώπιση οξέων  και χρόνιων  προβλημάτων υγείας στο  διαπολιτισμικό  περιβάλλον.
  • Να σχεδιάσει τη φροντίδα με την μέθοδο της Νοσηλευτικής διεργασίας, προκειμένου να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο της διαπολιτισμικής νοσηλευτικής και να αντιληφθούν το ρόλο του νοσηλευτή.
  • Να αναλύσουν την νοσηλευτική φροντίδα που παρέχεται στο διαπολιτισμικό  περιβάλλον στα πλαίσια της πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης.
  • Να αξιολογούν την υγιεινή και ασφάλεια του φυσικού και κοινωνικού διαπολιτισμικού περιβάλλοντος.
  • Να γνωρίζουν τις έννοιες της κουλτούρας, της υγείας και της ασθένειας και τη συσχέτισή τους σε διάφορους πολιτισμούς.
  • Να αναφέρουν τους πολιτισμικούς παράγοντες που σχετίζονται με την ψυχική νόσο και τις παρεμβάσεις της διαπολιτισμικής νοσηλευτικής.
  • Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την παροχή φροντίδας σε διαφορετικές ομάδες πληθυσμού.
  • Να αναγνωρίζουν  τις παραμέτρους της ποιότητας της διαπολιτισμικής φροντίδας σε ηλικιακές ομάδες.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία

  • Ιστορία – Σκοποί Αρμοδιότητες  – Ορισμοί Διαπολιτισμικής νοσηλευτικής.
  • Οι έννοιες του πολιτισμού, της κουλτούρας, της υγείας και της ασθένειας.
  • Θεωρία και μοντέλα διαπολιτισμικής νοσηλευτικής και υγείας.
  • Κουλτούρα και εμπειρία και πολιτισμική ευαισθησία επαγγελματιών υγείας.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν την παροχή φροντίδας σε διαφορετικούς πολιτισμούς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
  • Η διαπολιτισμική διάσταση της ποιότητας της φροντίδας.
  • Η υγεία των μεταναστών ,παροχή υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας.
  • Η διαπολιτισμική γνώση, ευαισθησία και επάρκεια για τη φροντίδα του παιδιού.
  • Διαπολιτισμική νοσηλευτική ψυχικής υγείας.
  • Ανθρώπινα δικαιώματα, κατοχύρωση και προστασία του δικαιώματος στην υγεία.
  • Ηθικά διλλήματα και μελλοντικές τάσεις στη σχολική νοσηλευτική.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσίαση του μαθήματος με power point.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και αρθρών10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ