Παθολογική Νοσηλευτική ΙΙ
Γενικά
- Κωδικός: 278-190401
- Εξάμηνο: 4ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (4) / Εργαστήριο (4)
- Μονάδες ECTS: 8
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Κουρκούτα Λαμπρινή, Λαβδανίτη Μαρία, Θεοφανίδης Δημήτριος, Καυκιά Θεοδώρα, Τσαλογλίδου Αρετή, Λιαμοπούλου Πολυξένη
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Εισαγωγή στην παθολογική νοσηλευτική ΙΙ (ανατομία, φυσιολογία).
- Κυκλοφορικό σύστημα: Στεφανιαία νόσος, καρδιακές αρρυθμίες, καρδιακή ανακοπή, μικροβιακή ενδοκαρδίτιδα, περικαρδίτιδα, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια, οξύ πνευμονικό οίδημα, καρδιογενέςshock, βαλβιδικές παθήσεις. Επίσης, αγγειακά επεισόδια, παθήσεις αορτής, περιφερικές αγγειακές παθήσεις, αρτηριοσκλήρυνση και αθηροσκλήρωση, αποφρακτική θρομβαγγειίτιδα, θρομβοφλεβίτιδα και φλεβοθρόμβωση, κιρσοί και υπέρταση.
- Ουροποιητικό σύστημα: Νεφρική ανεπάρκεια (οξεία, χρόνια), οξεία πυελονεφρίτιδα και οξεία σπειραματονεφρίτιδα, νεφρωσικό σύνδρομο, ανδρονέφρωση, ουρολιθίαση, όγκοι νεφρών, υπερτροφία προστάτη και Caπροστάτη.
- Μυοσκελετικό σύστημα: Συντηρητική θεραπεία γύψινου επιδέσμου και έλξεις. Επίσης κάταγμα, κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, νεοπλάσματα, οξεία αιματογενής οστεομυελίτιδα, οστεοαρθρίτιδα ισχίου, ουρική αρθρίτιδα, οστεοπόρωση, νόσος Paget, ρευματοειδής αρθρίτιδα.
- Αισθητήρια όργανα: Διαταραχές όρασης, ακοής και ομιλίας. Νοσήματα ματιών όπως βλεφαρίτιδα, κριθή, χαλάζιο, επιπεφυκίτιδα, διαθλαστικές ανωμαλίες και τύφλωση. Νοσήματα αυτιών, όπως ωτίτιδα (οξεία & χρόνια) εξωτερική και μέση, νόσος Meniere, λαβυρινθίτιδα, κώφωση & κωφαλαλία. Νοσήματα ρινός, όπως ρινίτιδα, δοθιήνας και παραρρινοκολπίτιδες. Νοσήματα φάρυγγα, όπως φαρυγγίτιδα, αμυγδαλίτιδα, υπερτροφία αδενοειδών εκβλαστήσεων. Νοσήματα λάρυγγα, όπως οίδημα λάρυγγα.
Εργαστήριο
- Τοποθέτηση ρινογαστρικού σωλήνα.
- Περιποίηση κατακλίσεων.
- Περιποίηση τραυμάτων.
- Καθετηριασμός ουροδόχου κύστης σε άνδρα & γυναίκα (με ένα και με δύο νοσηλευτές).
- Λήψη άσηπτων ούρων, πλύση κύστης (ανοικτή και κλειστή).
- Θεραπείες Υποκατάστασης Νεφρικής Λειτουργίας: αιμοκάθαρση, και παραλλαγές της, περιτοναϊκή κάθαρση.
- Ηλεκτροκαρδιογράφημα (ΗΚΓ) (εκτέλεση & αναγνώριση βασικών ανωμαλιών).
- Παρακεντήσεις για θεραπευτικούς ή/και διαγνωστικούς σκοπούς (θώρακα, οσφυονωτιαία, κοιλίας, οστεομυελική): υλικά, προετοιμασία, φροντίδα ασθενή μετά την παρακέντηση.
- Φροντίδα στομιών (κολοστομία, ουρητηροστομία, γαστροστομία, ειλεοστομία).
- Επανάληψη.
- Εξετάσεις.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές τις κατάλληλες θεωρητικές γνώσεις που αφορούν παθολογικά προβλήματα του καρδιαγγειακού, του ουρογεννητικού και του μυοσκελετικού συστήματος καθώς και των αισθητηρίων οργάνων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:
- Τις παθολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με τα συστήματα του κυκλοφορικού, ουροποιητικού, μυοσκελετικού καθώς και τα αισθητήρια όργανα όρασης, ακοής και ομιλίας.
- Την λειτουργία κάθε συστήματος χωριστά, αλλά και σε συνδυασμό με τα άλλα συστήματα.
- Τα προβλήματα του ασθενή που απορρέουν από τις προαναφερθείσες παθολογικές καταστάσεις.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα τον κάνουν ικανό να προσφέρει νοσηλευτική φροντίδα σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε τμήματα του παθολογικού και χειρουργικού τομέα.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
- Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 100 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 60 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 |
Ατομικές Εργασίες | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 40 |
Σύνολο | 240 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτές τελικές εξετάσεις.
Συνήθως υπάρχουν εργασίες ανά σύστημα. Θα βαθμολογούνται σε ποσοστό 30% της τελικής βαθμολογίας.
Εργαστήριο
- Προφορική εξέταση.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).