ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Παθολογική Νοσηλευτική ΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Επιστημών Υγείας
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Νοσηλευτικής
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 278-190401 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παθολογική Νοσηλευτική ΙΙ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 4 4
Εργαστήριο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές τις κατάλληλες θεωρητικές γνώσεις που αφορούν παθολογικά προβλήματα του καρδιαγγειακού, του ουρογεννητικού και του μυοσκελετικού συστήματος καθώς και των αισθητηρίων οργάνων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

  • Τις παθολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με τα συστήματα του κυκλοφορικού, ουροποιητικού, μυοσκελετικού καθώς και τα αισθητήρια όργανα όρασης, ακοής και ομιλίας.
  • Την λειτουργία κάθε συστήματος χωριστά, αλλά και σε συνδυασμό με τα άλλα συστήματα.
  • Τα προβλήματα του ασθενή που απορρέουν από τις προαναφερθείσες παθολογικές καταστάσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου  του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αποκτήσει  τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα τον  κάνουν ικανό να προσφέρει νοσηλευτική φροντίδα σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε τμήματα του παθολογικού και χειρουργικού τομέα.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία

  • Εισαγωγή στην παθολογική νοσηλευτική ΙΙ (ανατομία, φυσιολογία).
  • Κυκλοφορικό σύστημα: Στεφανιαία νόσος, καρδιακές αρρυθμίες, καρδιακή ανακοπή, μικροβιακή ενδοκαρδίτιδα, περικαρδίτιδα, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια, οξύ πνευμονικό οίδημα, καρδιογενέςshock, βαλβιδικές παθήσεις.  Επίσης, αγγειακά επεισόδια, παθήσεις αορτής, περιφερικές αγγειακές παθήσεις, αρτηριοσκλήρυνση και αθηροσκλήρωση, αποφρακτική θρομβαγγειίτιδα, θρομβοφλεβίτιδα και φλεβοθρόμβωση, κιρσοί και υπέρταση.
  • Ουροποιητικό σύστημα: Νεφρική ανεπάρκεια (οξεία, χρόνια), οξεία πυελονεφρίτιδα και οξεία σπειραματονεφρίτιδα, νεφρωσικό σύνδρομο, ανδρονέφρωση, ουρολιθίαση, όγκοι νεφρών, υπερτροφία προστάτη και Caπροστάτη.
  • Μυοσκελετικό σύστημα: Συντηρητική θεραπεία γύψινου επιδέσμου και έλξεις.  Επίσης κάταγμα, κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, νεοπλάσματα, οξεία αιματογενής οστεομυελίτιδα, οστεοαρθρίτιδα ισχίου, ουρική αρθρίτιδα, οστεοπόρωση, νόσος Paget, ρευματοειδής αρθρίτιδα.
  • Αισθητήρια όργανα: Διαταραχές όρασης, ακοής και ομιλίας.  Νοσήματα ματιών όπως βλεφαρίτιδα, κριθή, χαλάζιο, επιπεφυκίτιδα, διαθλαστικές ανωμαλίες και τύφλωση.  Νοσήματα αυτιών, όπως ωτίτιδα (οξεία & χρόνια) εξωτερική και μέση, νόσος Meniere, λαβυρινθίτιδα, κώφωση & κωφαλαλία.  Νοσήματα ρινός, όπως ρινίτιδα, δοθιήνας και παραρρινοκολπίτιδες.  Νοσήματα φάρυγγα, όπως φαρυγγίτιδα, αμυγδαλίτιδα, υπερτροφία αδενοειδών εκβλαστήσεων.  Νοσήματα λάρυγγα, όπως οίδημα λάρυγγα.

Εργαστήριο

  • Τοποθέτηση ρινογαστρικού σωλήνα.
  • Περιποίηση κατακλίσεων.
  • Περιποίηση τραυμάτων.
  • Καθετηριασμός ουροδόχου κύστης σε άνδρα & γυναίκα (με ένα και με δύο νοσηλευτές).
  • Λήψη άσηπτων ούρων, πλύση κύστης (ανοικτή και κλειστή).
  • Θεραπείες Υποκατάστασης Νεφρικής Λειτουργίας: αιμοκάθαρση, και παραλλαγές της, περιτοναϊκή κάθαρση.
  • Ηλεκτροκαρδιογράφημα (ΗΚΓ) (εκτέλεση & αναγνώριση βασικών ανωμαλιών).
  • Παρακεντήσεις για θεραπευτικούς ή/και διαγνωστικούς σκοπούς (θώρακα, οσφυονωτιαία, κοιλίας, οστεομυελική): υλικά, προετοιμασία, φροντίδα ασθενή μετά την παρακέντηση.
  • Φροντίδα στομιών (κολοστομία, ουρητηροστομία, γαστροστομία, ειλεοστομία).
  • Επανάληψη.
  • Εξετάσεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις100
Εργαστηριακές Ασκήσεις60
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Ατομικές Εργασίες20
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο240
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις.
    Συνήθως υπάρχουν εργασίες ανά σύστημα. Θα βαθμολογούνται σε ποσοστό 30% της τελικής βαθμολογίας.

Εργαστήριο

  • Προφορική  εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ