ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κοινοτική Νοσηλευτική ΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Επιστημών Υγείας
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Νοσηλευτικής
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 278-190801 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κοινοτική Νοσηλευτική ΙΙ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 4 4
Εργαστήριο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της σημασίας ανίχνευσης των αναγκών υγείας της κοινότητας, της οικογένειας, των ατόμων, της επίδρασης των κοινωνικών, διαπολιτισμικών, οικολογικών προβλημάτων, των περιβαλλοντικών κινδύνων στην υγεία, της σημασίας του ορθού προγραμματισμού και της παροχής υπηρεσιών πρόληψης, προαγωγής και διατήρησης της αγωγής υγείας, της διαχείρισης μίας κρίσης, για αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων, σε υγιή και ασθενή πληθυσμό. Όταν οι φοιτητές θα έχουν ολοκληρώσει το μάθημα αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Αξιολογούν και να είναι ευαισθητοποιημένοι στην εκτίμηση των αναγκών του πληθυσμού της Κοινότητας, την προαγωγή της υγείας του και την παροχή ολοκληρωμένων νοσηλευτικών υπηρεσιών σε δομές Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας.
  • Να προάγουν το επίπεδο υγείας σε κάθε ηλικιακή ομάδα ατόμων διαφορετικής κουλτούρας, αξιών, κανόνων συμπεριφοράς και θρησκευτικών πεποιθήσεων αλλά και σε κάθε ειδική ομάδα πληθυσμού.
  • Κατανοούν τα στάδια διαχείρισης μίας κρίσης/ καταστροφής καθώς και να γνωρίζουν τις κατηγορίες αυτής που σχετίζονται με: τη δημόσια υγεία και το φυσικό περιβάλλον, μεταβολές στην οικονομία/αγορά, με την κατάρρευση τεχνολογικών συστημάτων, με τις ανθρώπινες σχέσεις.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προαγωγή υγείας  πληθυσμού  Κοινότητας.
  • Παροχή υπηρεσιών φροντίδας σε υγιή και ασθενή πληθυσμό χωρίς διακρίσεις.
  • Αξιολόγηση και καταγραφή του επιδημιολογικού  προφίλ του πληθυσμού της κοινότητας, λαμβάνοντας υπόψη το περιβάλλον, την πολύ-πολιτισμικότητα και τις συνθήκες ζωής του.
  • Παροχή υπηρεσιών αγωγής υγείας στο γενικό πληθυσμό και σε ειδικές ομάδες  με ειδικά ανθρωπολογικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά (μεταναστών προσφύγων κλπ).
  • Πρόβλεψη, εκτίμηση και συμβολή στη διαχείριση προβλημάτων Δημόσιας υγείας της Κοινότητας όπου εργάζονται.
  • Εργασία ατομική, ομαδική και δι-επιστημονική στις υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας  με υπευθυνότητα.
  •  Αυτονομία στην εφαρμογή  νοσηλευτικών πράξεων τους, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία

  • Οργάνωση Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
  • Ορισμός και σκοποί της Κοινοτικής. Τρόποι οργάνωση και λειτουργία της, στην Ευρώπη και τον κόσμο, Ελληνική πραγματικότητα.
  • Ανάλυση του ρόλου του Κοινοτικού Νοσηλευτή στα Κέντρα Υγείας, την οικογένεια τα σχολεία, τους χώρους εργασίας, ψυχαγωγίας και άθλησης.
  • Υγεία παιδιών, εφήβων, ενηλίκων, ηλικιωμένων.
  • Υγεία των γυναικών, υγεία των ανδρών, υγεία της οικογένειας,  ηλικιωμένοι.
  • Τα άτομα με ειδικές ανάγκες και ευπαθείς ομάδες όλων των ηλικιών.
  • Υγεία των αγροτών και των μεταναστών.
  • Λοιμώδη νοσήματα και Δημόσια  Υγεία.
  • Νοσηλευτική και νοσηλεία στο σπίτι.
  • Ρόλος του νοσηλευτή στην Αγωγή και προαγωγή Υγείας.
  • Οργάνωση προγραμμάτων πρόληψης και Αγωγή Υγείας σε όλους τους τομείς και ομάδες της Κοινότητας.
  • Νοσηλευτής και το περιβάλλον.  Επιδημιολογική έρευνα στην Κοινότητα.
  • Ο ρόλος του Νοσηλευτή στην υγιεινή των χώρων διαβίωσης, εκπαίδευσης και εργασίας των πολιτών.

Εργαστήριο

  • Περιλαμβάνει εκπαίδευση των φοιτητών, με επίβλεψη εκπαιδευτικών, σε Κέντρα Υγείας, σε Κοινοτικά και Δημοτικά Ιατρεία, ΚΑΠΗ, άλλες υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Κοινότητα.
  • Επισκέψεις κατ΄ οίκον, αξιολόγηση ατόμων και οικογένειας, σχεδιασμός φροντίδας και νοσηλευτικές παρεμβάσεις με σκοπό την προαγωγή της υγείας και την πρόληψη της ασθένειας.
  • Επισκέψεις σε σχολεία και διεξαγωγή προγραμμάτων προαγωγής υγείας των μαθητών, βιομηχανίες και άλλους χώρους εργασίας, για εφαρμογή του θεωρητικού μαθήματος.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Η/Υ, προβολέα, διαδικτύου, ηλεκτρονικών διευθύνσεων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος.
  • Παρουσιάσεις ppt.
  • Υποστήριξη της μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας e-class.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις75
Εργαστηριακές Ασκήσεις75
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας30
Ατομικές Εργασίες30
Αυτοτελής Μελέτη30
Σύνολο240
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Θεωρία:

Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει

  • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.

Εργαστήριο:

  • Αξιολόγηση της συμμετοχής του φοιτητή σε νοσηλευτικές πράξεις στην Κοινότητα (50%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ