Νευρολογική / Νευροχειρουργική Νοσηλευτική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Νευρικό σύστημα:κεντρικό και περιφερικό (φυσιολογικά και ανατομικά στοιχεία).
  • Αντικειμενικοί σκοποί της Νευρολογικής και Νευροχειρουργικής Νοσηλευτικής.
  • Αισθητήρια όργανα, Αισθήσεις.
  • Αγγειακό Εγκεφαλικό Επεισόδιο.
  • Επιληψία, Κεφαλαλγίες.
  • Εγκεφαλίτιδες. Μηνιγγίτιδες, Έρπης Ζωστήρας, Πολυνευροπάθειες.
  • Χρόνιες Νευρολογικές διαταραχές (Νόσος Alzheimer, Άλλες άνοιες, Νόσος Parkinson, Μυασθένεια Gravis, πλάγια μυατροφική σκλήρυνση).
  • Οξείες εγκεφαλικές διαταραχές (ενδοκράνια πίεση, εγκεφαλικό οίδημα, τραυματική εγκεφαλική βλάβη, εγκεφαλικοί όγκοι, υδροκέφαλος).
  • Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
  • Κακώσεις του Νωτιαίου Μυελού (Όγκοι σπονδυλικής στήλης, τραύματα σπονδυλικής στήλης).
  • Αποκατάσταση ασθενή, Στήριξη Οικογένειας.
  • Προετοιμασία εξόδου του ασθενή από το νοσοκομείο και συνέχιση.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές  γνώσεις ώστε να αναγνωρίζουν τα συμπτώματά των νευρολογικών και νευροχειρουργικών νοσημάτων, τις μεταβολές που παρατηρούνται σε οργανικό και ψυχικοσυναισθηματικό επίπεδο, να αξιολογούν τις κοινωνικές ανάγκες ασθενών και οικογένεια, ώστε να μπορούν να προβούν επιτυχώς σε εφαρμογή της ολιστικής νοσηλευτικής φροντίδας τόσο σε ιδρυματικό όσο και σε μετα-ιδρυματικό επίπεδο και στην κοινότητα.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Αναγνωρίζει τις παθοφυσιολογικές μεταβολές που συμβαίνουν στα νευρολογικά και νευροχειρουργικά νοσήματα.
  • Να σχεδιάσει την κατάλληλη νοσηλευτική φροντίδα για τους ασθενείς αυτούς.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις20
Εργαστηριακές Ασκήσεις10
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).