Σχολική Νοσηλευτική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Ιστορία – Σκοποί Αρμοδιότητες – Ορισμοί Σχολικής νοσηλευτικής.
  • Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή.
  • Φάκελος Υγείας μαθητών.
  • Εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας στη σχολική νοσηλευτική.
  • Αγωγή υγείας, προαγωγή υγείας και πρόληψη της ασθένειας στο σχολικό περιβάλλον.
  • Σχολικός νοσηλευτής και παιδί με οξύ πρόβλημα υγείας (α’ βοήθειες, διατροφικές διαταραχές, εμβολιασμοί).
  • Σχολικός νοσηλευτής και παιδί με χρόνιο πρόβλημα υγείας (αλλεργία, ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές, γνωστικές διαταραχές, παιδί με ειδικές δεξιότητες).
  • Σχολικός νοσηλευτής και σχολικό περιβάλλον με συμπεριφορές υψηλού κινδύνου (κάπνισμα, βία, bulling,  εγκυμοσύνη, πολιτισμική διαφορετικότητα).
  • Σχολικός νοσηλευτής και οικογένεια.
  • Σχολικός νοσηλευτής και κοινότητα.
  • Ηθικά διλήμματα και μελλοντικές τάσεις στη σχολική νοσηλευτική.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει  τους φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια “ Σχολική Νοσηλευτική” ως επιστήμη και ως διεργασία φροντίδας της οποίας επίκεντρο είναι ο μαθητής και σκοπός της,  η διατήρηση,  προαγωγή και αποκατάσταση της υγείας των μαθητών. Να δώσει τις απαραίτητες γνώσεις που θα συμβάλουν στην ψυχοκοινωνική προσέγγιση και εκπαίδευση των παιδιών – μαθητών  ως βιοψυχοκοινωνική οντότητα.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου  του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να εφαρμόσει  δεξιότητες τις οποίες θα χρησιμοποιήσει στην διεργασία συλλογής πληροφοριών για την στην εκπαίδευση του πληθυσμού στόχου, καθώς κα στη διαχείριση και αντιμετώπιση οξέων και χρόνιων  προβλημάτων υγείας στο σχολικό περιβάλλον.
  • Να σχεδιάσει τη φροντίδα με την μέθοδο της Νοσηλευτικής διεργασίας, προκειμένου να κατανοήσουν την έννοια και το περιεχόμενο της σχολικής νοσηλευτικής και να αντιληφθούν το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή.
  • Να αναλύσουν την νοσηλευτική φροντίδα που παρέχεται στο σχολείο στα πλαίσια της πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης.
  • Να αξιολογούν την υγιεινή και ασφάλεια του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος του σχολείου.
  • Να συμβάλουν στη διασύνδεση του σχολικού πληθυσμού με την  οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).