Επείγουσα Νοσηλευτική / ΜΕΘ
Γενικά
- Κωδικός: 278-190603
- Εξάμηνο: 6ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (4) / Εργαστήριο (6)
- Μονάδες ECTS: 10
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Μηνασίδου Ευγενία, Θεοφανίδης Δημήτριος, Καυκιά Θεοδώρα, Τσαλογλίδου Αρετή, Κουκουρίκος Κωνσταντίνος, Λιαμοπούλου Πολυξένη
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Φιλοσοφία και Αρχές Επείγουσας και Εντατικής Θεραπείας.
- Ηθικά και νομικά θέματα – Ψυχιατρικά προβλήματα.
- Υγρά, ηλεκτρολύτες, Οξεοβασική ισορροπία.
- Σακχαρώδης διαβήτης και ενδοκρινικά προβλήματα.
- Shock και ανάνηψη, Εντατική παρακολούθηση.
- Νοσήματα αναπνευστικού – Πνευμονική εμβολή.
- Νοσήματα καρδιαγγειακού.
- Νοσήματα ΚΝΣ.
- Κακώσεις, Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις- αντιμετώπιση πολυτραυματία.
- Διαταραχές γαστρεντερικού, Αιμορραγία Πεπτικού-παγκρεατίτιδα.
- Εγκαύματα.
- Πόνος και αντιμετώπισή του.
- Φαρμακευτικές δηλητηριάσεις.
Εργαστήριο
- Βασική υποστήριξη αεραγωγού.
- Μέτρηση Κεντρικής Φλεβικής Πίεσης, πίεσης ενσήνωσης πνευμονικών τριχοειδών, μέτρηση καρδιακής παροχής (δύο μαθήματα).
- Άμεση μέτρηση αρτηριακής πίεσης.
- Λήψη αερίων αίματος- παλμική οξυμετρία .
- Περιποίηση τραχειοτομής.
- Βρογχοαναρρόφηση.
- Χειρουργικό πλύσιμο χεριών.
- Προετοιμασία εργαλειοδότριας και στρώσιμο χειρουργικού τραπεζιού.
- Monitoring και αναπνευστήρες.
- Επανάληψη.
- Εξετάσεις.
Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος αποτελεί η παρουσίαση των σημαντικότερων σημείων από την ποικιλία των διαταραχών ασθενών που αντιμετωπίζονται στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ). Καθορισμός των βασικών αρχών υποστήριξης, ανεξαρτήτως του αιτίου εισαγωγής στα ΤΕΠ και στη ΜΕΘ.
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν τις βασικές έννοιες για την παροχή ποιοτικής νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς που νοσηλεύονται στο ΤΕΠ και στη ΜΕΘ,
- αναγνωρίζουν τους νοσηλευτικούς ρόλους για τη φροντίδα ασθενών που νοσηλεύονται στο ΤΕΠ και στη ΜΕΘ,
- σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν εξατομικευμένο σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς που νοσηλεύονται στο ΤΕΠ και στη ΜΕΘ,
- αναπτύσσουν και εφαρμόζουν δεξιότητες για την παροχή νοσηλευτικής φροντίδας στους ασθενείς του ΤΕΠ και της ΜΕΘ.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών.
- Λήψη κλινικών αποφάσεων στα ΤΕΠ και τη ΜΕΘ.
- Αυτόνομη εργασία και Ομαδική κατά τη φροντίδα ασθενών στο ΤΕΠ και τη ΜΕΘ.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Άσκηση κριτικής σκέψης.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου κατά τη φροντίδα ασθενών στο ΤΕΠ και τη ΜΕΘ.
- Σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα ασθενών και συνοδών στο ΤΕΠ ΜΕΘ.
- Σχεδιασμό πλάνου φροντίδας ασθενών στο ΤΕΠ και στη ΜΕΘ.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο).
- Κλινική άσκηση σε μονάδες εντατικής θεραπείας.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Χρήση Η/Υ, προβολέα, διαδικτύου, ηλεκτρονικών διευθύνσεων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος.
- Παρουσιάσεις PPT.
- βιντεοπροβολές βασικών δεξιοτήτων στο ΤΕΠ και στη ΜΕΘ.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.
- Επικοινωνία με φοιτητές μέσω mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 100 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 100 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 40 |
Ατομικές Εργασίες | 30 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Σύνολο | 300 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
- Γραπτή τελική εξέταση (50 %) στο τέλος του εξαμήνου.
Θα περιλαμβάνει θέματα ανάπτυξης και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής . - Δίδεται επίσης η δυνατότητα να ανατεθούν προαιρετικές εργασίες στην πορεία του εξαμήνου που θα ληφθούν υπόψη στην τελική βαθμολογία
- Αξιολόγηση κλινικής άσκησης 50%