Γαστρεντερολογία
Γενικά
- Κωδικός: 278-190507
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (2)
- Μονάδες ECTS: 2
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Μόσχος Ιωάννης
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Προσέγγιση του ασθενούς με παθήσεις του Πεπτικού συστήματος.
- Διαγνωστικές εξετάσεις του γαστρεντερικού συστήματος.
- Διαταραχές της θρέψης.
- Παθήσεις της στοματικής κοιλότητας.
- Παθήσεις του οισοφάγου.
- Παθήσεις του στομάχου και δωδεκαδακτύλου.
- Παθήσεις του λεπτού εντέρου.
- Παθήσεις του παχέος εντέρου.
- Παθήσεις του ήπατος, ηπατίτιδες, κίρρωση.
- Παθήσεις της χοληδόχου κύστεως και των χοληφόρων αγγείων.
- Παθήσεις του παγκρέατος.
- Αιμορραγία ανώτερου και κατώτερου πεπτικού συστήματος.
- Λοιμώξεις του πεπτικού συστήματος.
- Κακοήθειες πεπτικού συστήματος.
- Ενδοσκοπήσεις-οργάνωση λειτουργία ενδοσκοπικού ιατρείου- Διαγνωστικές και θεραπευτικές ενδοσκοπικές μέθοδοι ,του ανώτερου και κατώτερου γαστρεντερικού συστήματος, γαστροσκόπηση, κολονοσκόπηση.ERCP.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές αντίληψη και γνώση περί των νοσημάτων , των διαγνωστικών εξετάσεων και της θεραπείας των παθήσεων του γαστρεντερικού συστήματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζει τις παθολογικές οντότητες του πεπτικού συστήματος και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τους πάσχοντες με σκοπό τη διάγνωση και θεραπεία.
- Να γνωρίζει τη σημασία των διαφόρων νεώτερων διαγνωστικών τεχνικών και τη σύγχρονη θεραπευτική των διαφόρων νοσημάτων.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσιάσεις PPT.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 30 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
Ατομικές Εργασίες | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 10 |
Σύνολο | 60 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτές τελικές εξετάσεις.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).