Γαστρεντερολογία

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Προσέγγιση του ασθενούς με παθήσεις του Πεπτικού συστήματος.
  • Διαγνωστικές εξετάσεις του γαστρεντερικού συστήματος.
  • Διαταραχές της θρέψης.
  • Παθήσεις της στοματικής κοιλότητας.
  • Παθήσεις του οισοφάγου.
  • Παθήσεις του στομάχου και δωδεκαδακτύλου.
  • Παθήσεις του λεπτού εντέρου.
  • Παθήσεις του παχέος εντέρου.
  • Παθήσεις του ήπατος, ηπατίτιδες, κίρρωση.
  • Παθήσεις της χοληδόχου κύστεως και των χοληφόρων αγγείων.
  • Παθήσεις του παγκρέατος.
  • Αιμορραγία ανώτερου και κατώτερου πεπτικού συστήματος.
  • Λοιμώξεις του πεπτικού συστήματος.
  • Κακοήθειες πεπτικού συστήματος.
  • Ενδοσκοπήσεις-οργάνωση λειτουργία ενδοσκοπικού ιατρείου- Διαγνωστικές και θεραπευτικές ενδοσκοπικές μέθοδοι ,του ανώτερου και κατώτερου γαστρεντερικού συστήματος, γαστροσκόπηση, κολονοσκόπηση.ERCP.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να  αποκτήσουν οι φοιτητές  αντίληψη και γνώση περί των νοσημάτων , των διαγνωστικών εξετάσεων και της θεραπείας των παθήσεων του γαστρεντερικού συστήματος.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει τις παθολογικές οντότητες του πεπτικού συστήματος και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τους πάσχοντες με σκοπό τη διάγνωση και θεραπεία.
  • Να γνωρίζει τη σημασία των διαφόρων νεώτερων διαγνωστικών τεχνικών και τη σύγχρονη θεραπευτική των διαφόρων νοσημάτων.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PPT.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).