Παιδιατρική

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Παιδιατρικό ιστορικό.
  • Φυσική εξέταση.
  • Θρέψη, διατροφή.
  • Παιδιατρικές παθήσεις αναπνευστικού συστήματος.
  • Παιδιατρικές παθήσεις κυκλοφορικού συστήματος.
  • Παιδιατρικές παθήσεις πεπτικού συστήματος.
  • Παιδιατρικές παθήσεις ουροποιογεννητικού συστήματος.
  • Μεταβολικά νοσήματα.
  • Νοσήματα αίματος.
  • Νεοπλάσματα.
  • Παθήσεις δέρματος.
  • Παιδοχειρουργικές παθήσεις.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές  να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν την υγεία του παιδιού και της οικογένειας.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει τις παιδιατρικές παθήσεις και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τα παιδιά με σκοπό τη διάγνωση και νοσηλευτική τους φροντίδα.
  • Να γνωρίζει την ανάπτυξη του παιδιού από την νεογνική έως και την εφηβική ηλικία.
  • Να γνωρίζει τις αρχές της κλινικής εξέτασης και διάγνωσης.
  • Να γνωρίζει τις μεθόδους της θεραπευτικής αντιμετώπισης σε παθολογικές παιδιατρικές καταστάσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις power point.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις50
Διαδραστική διδασκαλία10
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Ατομική ή Ομαδική εργασία10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο90

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).