Μεθοδολογία Έρευνας στη Νοσηλευτική
Γενικά
- Κωδικός: 278-190503
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (2) / Εργαστήριο (1)
- Μονάδες ECTS: 4
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Λαβδανίτη Μαρία
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Εισαγωγή στην έρευνα.
- Ηθικά Ζητήματα στη Νοσηλευτική Έρευνα.
- Το ερευνητικό πρόβλημα.
- Βιβλιογραφική Ανασκόπηση.
- Ποσοτικοί Ερευνητικοί Σχεδιασμοί.
- Ποιοτικοί Ερευνητικοί Σχεδιασμοί.
- Πληθυσμός – Δείγμα έρευνας.
- Μέθοδοι Συλλογής Δεδομένων.
- Ανάλυση δεδομένων (Περιγραφική Στατιστική , Επαγωγική Στατιστική).
- Επαγωγική Παρουσίαση και Συζήτηση των Ευρημάτων της έρευνας.
- Ερευνητικά ευρήματα και νοσηλευτική πρακτική.
- Κοινοποίηση και Αξιοποίηση της Νοσηλευτικής Έρευνας.
Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να φέρει τους φοιτητές σε επαφή με την έρευνα, ώστε να είναι σε θέση να διαβάζουν, ερμηνεύουν και αξιολογούν τα ερευνητικά δεδομένα καθώς και τις μεθόδους έρευνας, ώστε να μπορούν να τις εφαρμόζουν στη νοσηλευτική πρακτική, να αναγνωρίζουν νοσηλευτικά προβλήματα για έρευνα να συμμετέχουν σε ερευνητικές μελέτες και να σχεδιάζουν μελέτες.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα της χρήσης των σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων στην επίλυση των διαφόρων προβλημάτων,
- αναγνωρίζουν και να διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα και υποθέσεις,
- σχεδιάζουν, οργανώνουν και να υλοποιούν μόνοι τους ή/και ομαδικά μια μελέτη,
- μελετούν κριτικά επιστημονικές εργασίες,
- εκπονούν ερευνητικό πρωτόκολλο βασισμένο σε ενδείξεις, ως βάση για κάθε σχέδιο μεθοδολογίας της έρευνας στη νοσηλευτική επιστήμη.
Γενικές Ικανότητες
- Χρησιμοποίηση της έρευνας ως εργαλείου, που θα κατευθύνει τη νοσηλευτική πρακτική.
- Αναβάθμιση και τεκμηρίωση της νοσηλευτικής πρακτικής μέσα από την έρευνα.
- Προαγωγή ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Αυτόνομη ή/και ομαδική εργασία.
- Εργασία σε διεθνές και διαπολιτισμικό περιβάλλον.
- Ικανότητα επιλογής κατόπιν κριτικής σκέψης των κατάλληλων ερευνητικών μεθόδων.
- Προαγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσιάσεις PPT.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω :
- της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle,
- βάσεων δεδομένων ( π.χ. CINAHL, SCOPUS, PUBMED).
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 30 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 10 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 10 |
Ατομικές Εργασίες | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 10 |
Σύνολο | 70 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτή τελική εξέταση (100%) στο τέλος του εξαμήνου.
Θα περιλαμβάνει θέματα ανάπτυξης και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
Εργαστήριο
- Γραπτή τελική εξέταση.
Θα ανατεθούν ατομικές εργασίες στην πορεία του εξαμήνου που θα ληφθούν υπόψη στην τελική βαθμολογία του εργαστηρίου.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus)