Ογκολογική Νοσηλευτική
Γενικά
- Κωδικός: 278-190502
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Λαβδανίτη Μαρία
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Παθοφυσιολογία του καρκίνου.
- Επιδημιολογία και καρκίνος.
- Πρόληψη του καρκίνου. Πρωτογενής-δευτερογενής-τριτογενής πρόληψη. Ο νοσηλευτής στην πρωτογενή και δευτερογενή πρόληψη.
- Χειρουργική θεραπεία – Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που υποβάλλονται σε χειρουργική θεραπεία.
- Χημειοθεραπεία Χορήγηση φαρμάκων-προετοιμασία και χειρισμός κυτταροστατικών φαρμάκων.
- Παρενέργειες χημειοθεραπείας Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία.
- Ακτινοθεραπεία-διαδικασία ακτινοθεραπείας-Παρενέργειες ακτινοθεραπείας– Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που υποβάλλονται σε ακτινοθεραπεία.
- Στοχευμένες θεραπείες – τοξικότητα από στοχευμένες θεραπείες- Νοσηλευτική φροντίδα.
- Ανοσοθεραπεία- τοξικότητα ανοσοθεραπείας. Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που υποβάλλονται σε ανοσοθεραπεία.
- Ορμονοθεραπεία. Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που υποβάλλονται σε ορμονοθεραπεία.
- Ψυχοκοινωνική φροντίδα –άγχος-κατάθλιψη-οικογενειακό περιβάλλον-κοινωνική υποστήριξη.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν την παθογένεια του καρκίνου, τους τρόπους μετάστασης των νεοπλασμάτων και να τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με την αντινεοπλασματική θεραπεία, καθώς και για τις ανεπιθύμητες ενέργειες που προέρχονται από αυτές. Επίσης να τους παρέχει πληροφορίες ώστε να παρέχουν ολοκληρωμένη υποστηρικτική φροντίδα με την κάλυψη σωματικών, ψυχοκοινωνικών και πνευματικών αλλαγών σε όλο το φάσμα της νόσου, από τη διάγνωση μέχρι τη θεραπεία ή το θάνατο.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να συνθέτει την αποκτηθείσα γνώση στη φροντίδα ασθενών με καρκίνο.
- Να αναγνωρίζει και να αξιολογεί τα συμπτώματα που βιώνουν οι ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία.
- Να πραγματοποιεί κατάλληλες νοσηλευτικές παρεμβάσεις για να αντιμετωπίζει τα συμπτώματα.
- Να αναπτύξει δεξιότητες για την αξιολόγηση και φροντίδα ασθενών με καρκίνο.
- Να παρέχει φροντίδα σε ασθενείς με καρκίνο μέσα από την κάλυψη σωματικών, ψυχοκοινωνικών και πνευματικών αναγκών.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσίαση του μαθήματος με power point.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 90 |
Διαδραστική διδασκαλία | 10 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
Ατομική ή Ομαδική εργασία | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτές τελικές εξετάσεις.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).