Χειρουργική ΙΙ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Κακώσεις μυοσκελετικού συστήματος – κακώσεις σκελετού. Επιπλοκές οστικών καταγμάτων – αντιμετώπιση.
  • Κακώσεις Κ.Ν.Σ. Επισκληρίδιο – υποσκληρίδιο αιμάτωμα εγκεφάλου- εγκεφαλικό οίδημα. Κακώσεις σπονδυλικής στήλης. Κλίμακα Γλασκωβης.
  • Χειρουργικές παθήσεις ουροποιητικού συστήματος συμπτώματα γενικά τοπικά – φυσιολογία ουροποιητικού – νεφρολιθίαση – παθήσεις νεφρών και προστάτη.
  • Αντιμετώπιση πολυτραυματία: Προτεραιότητες και αντιμετώπισης – κακώσεις θώρακα- κοιλίας – σκελετού. Νοσηλευτική φροντίδα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις ώστε να αναγνωρίζουν τη σημειολογία του πολυτραυματία και των κακώσεων του μυοσκελετικού συστήματος, των χειρουργικών παθήσεων του ουροποιητικού, ΚΝΣ ώστε να παρέχουν την κατάλληλη νοσηλευτική φροντίδα.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει και να εκτιμά τις κακώσεις, τα κατάγματα, τις χειρουργικές παθήσεις του ουροποιητικού και τις νευροχειρουργικές παθήσεις  και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τους πάσχοντες με σκοπό τη διάγνωση και νοσηλευτική φροντίδα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις με power point.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και αρθρών10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).