Πρώτες Βοήθειες
Γενικά
- Κωδικός: 278-190404
- Εξάμηνο: 4ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (2) / Εργαστήριο (1)
- Μονάδες ECTS: 3
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Τσαλογλίδου Αρετή
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Τι είναι πρώτες βοήθειες – Αλυσίδα της ζωής.
- Ασφάλεια διασώστη και σκηνής.
- Απόφραξη αεραγωγών – Αερισμός.
- Βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ενηλίκων (Οδηγίες ERC) – Χρήση αυτόματου απινιδωτή (Οδηγίες ERC).
- Βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση βρεφών και παιδιών(Οδηγίες ERC).
- Εξειδικευμένη καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ενηλίκων (Οδηγίες ERC).
- Αρρυθμίες μετά την ανάνηψη.
- Διαλογή, Μεταφορά ασθενών.
- Απεγκλωβισμός.
- Ακινητοποίηση τραυματία (ενήλικα – παιδιού).
- Κυκλοφορική κατέρρειψη, Αλλεργία, αναφυλαξία.
- Δήγματα εντόμων ζώων.
- Εγκαύματα – Ηλεκτροπληξία.
- Πνιγμός.
- Θερμοπληξία -Υποθερμία, κρυοπαγήματα.
- Δηλητηριάσεις.
- Α.Ε.Ε., Οξύ έμφραγμα μυοκαρδίου, Επιληπτικές κρίσεις, Παρόξυνση βρογχικού άσθματος, Αιμορραγία πεπτικού.
- Κώμα.
- Ειδικές καταστάσεις.
- Κακώσεις οστών, αρθρώσεων και μυών – Εξαρθρήματα των κυριοτέρων αρθρώσεων.
- Επίδεσμοι και γάζες.
- Υλικά – εξοπλισμός για την παροχή πρώτων βοηθειών.
- Βιοηθική της αναζωογόνησης.
Εργαστηριακό μέρος
- Η άσκηση γίνεται με χρήση προπλασμάτων. Οι φοιτητές εξεικειώνονται με τα πρωτόκολλα βασικής και εξειδικευμένης ΚΑΡΠΑ, τη χρήση του αυτόματου απινιδωτή και την αντιμετώπιση του πολυτραυματία.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή εκπαίδευσης, στους φοιτητές της Νοσηλευτικής έτσι ώστε να καταστούν ικανοί στην αντιμετώπισηδυσμενών και επικίνδυνων για τη ζωή καταστάσεων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να εκτιμά την κατάσταση του θύματος και ανάλογα με την ασφάλεια του περιβάλλοντος να παρέχει τις απαραίτητες πρώτες βοήθειες το θύμα.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
- Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 40 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 20 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
Ατομικές Εργασίες | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 10 |
Σύνολο | 90 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτές τελικές εξετάσεις .
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).