Πρώτες Βοήθειες

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Τι είναι πρώτες βοήθειες – Αλυσίδα της ζωής.
  • Ασφάλεια διασώστη και σκηνής.
  • Απόφραξη αεραγωγών – Αερισμός.
  • Βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ενηλίκων (Οδηγίες ERC) – Χρήση αυτόματου απινιδωτή (Οδηγίες ERC).
  • Βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση βρεφών και παιδιών(Οδηγίες ERC).
  • Εξειδικευμένη καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ενηλίκων (Οδηγίες ERC).
  • Αρρυθμίες μετά την ανάνηψη.
  • Διαλογή, Μεταφορά ασθενών.
  • Απεγκλωβισμός.
  • Ακινητοποίηση τραυματία (ενήλικα – παιδιού).
  • Κυκλοφορική κατέρρειψη, Αλλεργία, αναφυλαξία.
  • Δήγματα εντόμων ζώων.
  • Εγκαύματα – Ηλεκτροπληξία.
  • Πνιγμός.
  • Θερμοπληξία -Υποθερμία, κρυοπαγήματα.
  • Δηλητηριάσεις.
  • Α.Ε.Ε., Οξύ έμφραγμα μυοκαρδίου, Επιληπτικές κρίσεις, Παρόξυνση βρογχικού άσθματος, Αιμορραγία πεπτικού.
  • Κώμα.
  • Ειδικές καταστάσεις.
  • Κακώσεις οστών, αρθρώσεων και μυών – Εξαρθρήματα των κυριοτέρων αρθρώσεων.
  • Επίδεσμοι και γάζες.
  • Υλικά – εξοπλισμός για την παροχή πρώτων βοηθειών.
  • Βιοηθική της αναζωογόνησης.

Εργαστηριακό μέρος

  • Η άσκηση γίνεται με χρήση προπλασμάτων. Οι φοιτητές εξεικειώνονται με τα πρωτόκολλα βασικής και εξειδικευμένης ΚΑΡΠΑ, τη χρήση του αυτόματου απινιδωτή και την αντιμετώπιση του πολυτραυματία.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή εκπαίδευσης, στους φοιτητές της Νοσηλευτικής έτσι ώστε να καταστούν ικανοί στην αντιμετώπισηδυσμενών και επικίνδυνων για τη ζωή καταστάσεων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να εκτιμά την κατάσταση του θύματος και ανάλογα με την ασφάλεια του περιβάλλοντος να παρέχει τις απαραίτητες πρώτες βοήθειες το θύμα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσίαση του μαθήματος με powerpoint.
  • Επικοινωνία με φοιτητές/τριες με e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Εργαστηριακές Ασκήσεις20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Ατομικές Εργασίες10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο90

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις .

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).