Νοσηλευτικές Θεωρίες
Γενικά
- Κωδικός: 278-190306
- Εξάμηνο: 3ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (2)
- Μονάδες ECTS: 2
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Λαβδανίτη Μαρία
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Εισαγωγικές έννοιες των Νοσηλευτικών Θεωριών. Η χρησιμότητά τους στη Νοσηλευτική.
- Η σημασία της θεωρίας στη Νοσηλευτική – Η ανάπτυξη της θεωρίας στη νοσηλευτική –Στάδια ανάπτυξης της θεωρίας στη Νοσηλευτική.
- Θεωρία της F. Nightgale -Νοσηλευτικές θεωρίες με βάση τις ανθρώπινες ανάγκες.
- Η θεωρία του ελλείμματος της αυτοφροντίδας της D. Orem.
- Η θεωρία της F. Abdelah –Ασθενο-κεντρικές προσεγγίσεις της Νοσηλευτικής.
- Η θεωρία της V. Henderson. Οι αρχές και η πρακτική της Νοσηλευτικής.
- Η θεωρία της B. Newman. Το μοντέλο συστημάτων της Newman.
- Η θεωρία της M. Rogers. Η επιστήμη του ενιαίου και μη αναγώγιμου ανθρώπινου όντος.
- Tο μοντέλο προσαρμογής της C. Roy.
- Πλαίσιο συστημάτων και θεωρία επίτευξης των στόχων της I. King.
- Jean Watson: Η φιλοσοφία και η Θεωρία της Υπερπροσωπικής Φροντίδας της Watson.
- Madeleine M. Leininger: Η Θεωρία Πολιτισμικής Φροντίδας της Ποικιλομορφίας και της Καθολικότητας.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια της θεωρίας, τη σημασία των Νοσηλευτικών θεωριών στην κλινική πρακτική, καθώς και το γεγονός ότι οι πληροφορίες που λαμβάνονται από τις θεωρίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη νοσηλευτική έρευνα και διοίκηση. Μέσω φροντιστηριακών ασκήσεων οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τις γνώσεις που διδάχθηκαν από τις θεωρίες με παραδείγματα κλινικής πράξης.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναφέρει τα βασικά σημεία των νοσηλευτικών θεωριών.
- Να κατονομάσει τις βασικές αρχές κάθε νοσηλευτικής θεωρίας.
- Να διακρίνει τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσίαση του μαθήματος με power point.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 40 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
Ατομικές Εργασίες | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 10 |
Σύνολο | 70 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτές τελικές εξετάσεις.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).