Χειρουργική Ι

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Προεγχειρητική προετοιμασία και εκτίμηση ασθενούς- επιβαρυντικοί παράγοντες και συννοσηρότητες.
  • Στοιχεία αναισθησιολογίας.
  • Μετεγχειρητική φροντίδα ασθενούς – γενικές μετεγχειρητικές επιπλοκές – πρόληψη και αντιμετώπιση.
  • Χειρουργικές παθήσεις: είδη χειρουργικών επεμβάσεων ,παθήσεις μαστού – παθήσεις στομάχου – 12δακτύλου.
  • Φλεβική θρόμβωση- πνευμονική εμβολή – θρομβοπροφύλαξη.
  • Shock – είδη – αντιμετώπιση.
  • Παθήσεις παχέως εντέρου και πρωκτού.
  • Παθήσεις παγκρέατος – χοληφόρων.
  • Οξεία κοιλία – οξεία σκωληκοειδίτις – περιτονίτις – ειλεός.
  • Καρδιοχειρουργικές επεμβάσεις.
  • Εγκαύματα – κακώσεις θώρακος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις ώστε να αναγνωρίζουν τη σημειολογία των χειρουργικών παθήσεων συγκεκριμένων οργάνων,  τη χειρουργική τους αντιμετώπιση και την παροχή της κατάλληλης νοσηλευτικής φροντίδας.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει τις χειρουργικές παθήσεις και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τους πάσχοντες με σκοπό τη διάγνωση και νοσηλευτική φροντίδα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PPT.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Αυτοτελής Μελέτη10
Σύνολο60

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).