Παθολογία ΙΙ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Αποτελεί ουσιαστικά συνέχιση της Παθολογίας Ι και ολοκλήρωση του μαθήματος της Παθολογίας. Ειδικότερα παρουσιάζονται τα παρακάτω νοσήματα.
  • Παθήσεις καρδιαγγειακού συστήματος, Στηθάγχη, Έμφραγμα του μυοκαρδίου, Καρδιακή Ανεπάρκεια, Καρδιακές Αρρυθμίες.
  • Υπέρταση.
  • Παθήσεις ενδοκρινών αδένων Σακχαρώδης Διαβήτης, Υποθυρεοειδισμός, Υπερθυρεοειδισμός, νόσος Cushing, Ανεπάρκεια Επινεφριδίων.
  • Παθήσεις ουροποιητικού συστήματος, Οξεία Νεφρική Ανεπάρκεια, Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια, σπειραματονεφρίτιδα, νεφρωσικό σύνδρομο.
  • Παθήσεις συνδετικού ιστού, νόσοι του κολλαγόνου. Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος, Ρευματοειδή Αρθρίτις.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να  αποκτήσουν οι φοιτητές  αντίληψη και γνώση περί του πάσχοντος ανθρώπου και των επιμέρους κατά συστήματα παθήσεων αυτού.  Να  αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις περί των παθήσεων του ανθρώπου ώστε να γνωρίζουν καλώς το αντικείμενο με το οποίο κυρίως θα ασχοληθούν στην επαγγελματική τους απασχόληση.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει τις παθολογικές οντότητες και τον τρόπο που ο επαγγελματίας υγείας προσεγγίζει τους πάσχοντες με σκοπό τη διάγνωση και θεραπεία.
  • Να διακρίνει τις επί μέρους παθήσεις των διαφόρων συστημάτων του ανθρώπου.
  • Να γνωρίζει τη σημασία των διαφόρων νεώτερων διαγνωστικών τεχνικών και τη σύγχρονη θεραπευτική των διαφόρων νοσημάτων.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PPT.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις60
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Αυτοτελής Μελέτη20
Σύνολο90

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).