Παθολογική Νοσηλευτική Ι

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Λήψη νοσηλευτικού ιστορικού σε παθολογικό ασθενή.
  • Νοσηλευτική διεργασία: εκτίμηση των προβλημάτων του ασθενούς, διατύπωση νοσηλευτικών διαγνώσεων, νοσηλευτικές παρεμβάσεις, αξιολόγηση παρεμβάσεων.
  • Σε όλα τα παρακάτω: Κλινικές εκδηλώσεις, παρεμβάσεις, νοσηλευτικές διαγνώσεις & παρεμβάσεις, εκτίμηση αποτελεσμάτων νοσηλευτικής φροντίδας.
  • Διαταραχές ανώτερου πεπτικού συστήματος.
  • Διαταραχές κατώτερου πεπτικού συστήματος.
  • Παθήσεις χοληδόχου κύστης και παγκρέατος .
  • Παθήσεις ήπατος .
  • Διαταραχές ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
  • Διαταραχές κατώτερου αναπνευστικού συστήματος.
  • Σακχαρώδης διαβήτης.
  • Διαταραχές ενδοκρινών αδένων .

Εργαστήριο

  • Ορισμός φαρμάκου, χορήγηση φαρμάκων ενδοδερμικά και υποδόρια, εξάσκηση φοιτητών.
  • Αναρρόφηση από αμπούλα, ενδομυϊκή χορήγηση φαρμάκου, εξάσκηση φοιτητών.
  • Υπολογισμός δόσης φαρμάκων, διάλυση φαρμάκων, αναρρόφηση από φιαλίδιο, εξάσκηση φοιτητών (δύο μαθήματα).
  • Αιμοληψία, εξάσκηση φοιτητών.
  • Χορήγηση ενδοφλέβιων διαλυμάτων (είδη, ιδιαιτερότητες, υπολογισμός ροής), εξάσκηση φοιτητών.
  • Φλεβοκέντηση, σύνδεση ενδοφλέβιου διαλύματος, εξάσκηση φοιτητών (δύο μαθήματα).
  • Οξυγονοθεραπεία (είδη συσκευών χορήγησης οξυγόνου).
  • Επανάληψη.
  • Εξετάσεις.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις που αφορούν παθολογικά προβλήματα αιμοποιητικού ιστού, πεπτικού, αναπνευστικού συστήματος και προβλήματα ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να πραγματοποιήσει ολοκληρωμένη νοσηλευτική εκτίμηση του ασθενούς αξιοποιώντας πηγές πληροφοριών από τον ασθενή και το περιβάλλον του.
  • Θα μπορεί να αναγνωρίζει τα προβλήματα του παθολογικού ασθενούς, να διατυπώνει νοσηλευτικές διαγνώσεις, τους σκοπούς νοσηλευτικής φροντίδας να παρέχει και να αξιολογεί τα αποτελέσματα της νοσηλευτικής φροντίδας.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου  του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα τον κάνουν ικανό να προσφέρει νοσηλευτική φροντίδα σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε τμήματα του παθολογικού και χειρουργικού τομέα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσίαση του μαθήματος με power point.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις90
Εργαστηριακές Ασκήσεις90
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Ατομικές Εργασίες20
Αυτοτελής Μελέτη50
Σύνολο270

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτές τελικές εξετάσεις.

Εργαστήριο

  •  Προφορική  εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).