Παθολογία Ι
Γενικά
- Κωδικός: 278-190205
- Εξάμηνο: 2o
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (3)
- Μονάδες ECTS: 3
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Καζάκος Κυριάκος
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Εισαγωγικές έννοιες και ορισμοί.
- Γίνεται εισαγωγή στο μάθημα «Παθολογία». Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις κλασικές μεθόδους κλινικής προσέγγισης όπως η επισκόπηση, η επίκρουση, η ακρόαση, η ψηλάφηση και έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με όρους όπως η διάγνωση και η διαφορική διάγνωση και να διδαχτούν τις σύγχρονες εργαστηριακές μεθόδους, όπως είναι το υπερηχογράφημα, η αξονική και η μαγνητική τομογραφία, το σπινθηρογράφημα και το PET scan.
- Νοσήματα Αιμοποιητικού συστήματος: αναιμίες, λευχαιμίες, λεμφώματα.
- Νοσήματα Πεπτικού συστήματος: πεπτικό έλκος, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, παγκρεατίτιδα, παθήσεις χοληφόρων, ηπατίτιδες, κίρρωση του ήπατος.
- Παθήσεις αναπνευστικού συστήματος: βρογχικό άσθμα, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια, πνευμονία κοινότητας.
- Λοιμώδη νοσήματα: τρόπος μετάδοσης, προφύλαξης αλλά και διαγνωστική προσπέλαση και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων που κατ’ εξοχή επιπολάζουν στον ελληνικό πληθυσμό.
- Νεοπλάσματα: συχνότερα είδη νεοπλασμάτων.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές αντίληψη και γνώση περί του πάσχοντος ανθρώπου και των επιμέρους κατά συστήματα παθήσεων αυτού.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:
- Τους βασικούς παθογενετικούς μηχανισμούς πρόκλησης των νοσημάτων και της μετάδοσης αυτών.
- Τους σύγχρονους τρόπους διάγνωσης.
- Τις άμεσες και απώτερες επιπλοκές τους.
- Την θεραπευτική αντιμετώπιση αλλά και τα μέσα πρόληψης και προστασίας των παθήσεων αυτών.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσιάσεις PPT.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 60 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 20 |
Σύνολο | 90 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτή τελική εξέταση.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).