Παθολογία Ι

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Θεωρία

  • Εισαγωγικές έννοιες και ορισμοί.
  • Γίνεται εισαγωγή στο μάθημα «Παθολογία». Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις κλασικές μεθόδους κλινικής προσέγγισης όπως η επισκόπηση, η επίκρουση, η ακρόαση, η ψηλάφηση και έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με όρους όπως η διάγνωση και η διαφορική διάγνωση και να διδαχτούν τις σύγχρονες εργαστηριακές μεθόδους, όπως είναι το υπερηχογράφημα, η αξονική και η μαγνητική τομογραφία, το σπινθηρογράφημα και το PET scan.
  • Νοσήματα Αιμοποιητικού συστήματος: αναιμίες, λευχαιμίες, λεμφώματα.
  • Νοσήματα Πεπτικού συστήματος: πεπτικό έλκος, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, παγκρεατίτιδα, παθήσεις χοληφόρων, ηπατίτιδες, κίρρωση του ήπατος.
  • Παθήσεις αναπνευστικού συστήματος: βρογχικό άσθμα, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια, πνευμονία κοινότητας.
  • Λοιμώδη νοσήματα: τρόπος μετάδοσης, προφύλαξης αλλά και διαγνωστική προσπέλαση και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων που κατ’ εξοχή επιπολάζουν στον ελληνικό πληθυσμό.
  • Νεοπλάσματα: συχνότερα είδη νεοπλασμάτων.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να  αποκτήσουν οι φοιτητές  αντίληψη και γνώση περί του πάσχοντος ανθρώπου και των επιμέρους κατά συστήματα παθήσεων αυτού.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η  φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

  • Τους βασικούς παθογενετικούς μηχανισμούς πρόκλησης των νοσημάτων και της μετάδοσης αυτών.
  • Τους σύγχρονους τρόπους διάγνωσης.
  • Τις άμεσες και απώτερες επιπλοκές τους.
  • Την θεραπευτική αντιμετώπιση αλλά και τα μέσα πρόληψης και προστασίας των παθήσεων αυτών.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Παρουσιάσεις PPT.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις60
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας10
Αυτοτελής Μελέτη20
Σύνολο90

Αξιολόγηση Φοιτητών

Θεωρία

  • Γραπτή τελική εξέταση.

Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).