Ανατομία ΙΙ
Γενικά
- Κωδικός: 278-190201
- Εξάμηνο: 2o
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Γενικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Θεωρία (2) / Εργαστήριο (1)
- Μονάδες ECTS: 3
- Σελίδα μαθήματος: https://moodle.teithe.gr/course/index.php?categoryid=196
- Διδάσκοντες: Μόσχος Ιωάννης
Περιεχόμενα μαθήματος
Θεωρία
- Νευρικό σύστημα.
- Αισθητήρια όργανα.
- Ενδοκρινείς αδένες.
- Δικτυοενδοθηλιακό σύστημα.
- Εμπέδωση των ανατομικών όρων σε σχέση με τη λειτουργική τους σημασία.
Εργαστήριο
- Άσκηση των φοιτητών σε προπλάσματα, πίνακες και εικόνες, με τα σύγχρονα μέσα προβολής για την κατανόηση της μορφολογίας, της τοπογραφικής θέσης και σχέσης των οργάνων και συστημάτων του θεωρητικού μέρους.
Μαθησιακοί Στόχοι
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να διδαχθούν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες της δομής του ανθρωπίνου σώματος, δηλαδή τη σύνθεση, το σχήμα, το μέγεθος, τη μορφή και τη θέση των ιστών και οργάνων, καθώς και την τοπογραφική και λειτουργική σχέση μεταξύ τους. Αυτό έχει σαν στόχο την εμπέδωση και κατανόηση των παρεχομένων γνώσεων, έτσι ώστε ο φοιτητής να τις επεκτείνει και να συνδυάσει τη γνώση της ανατομικής με το ζωντανό υγιή και ασθενή άνθρωπο, ο οποίος είναι τελικά ο αποδέκτης αυτών των γνώσεων. Η ανατομική αποτελεί θεμέλιο επί του οποίου οικοδομείται η όλη ιατρική επιστημονική κατάρτιση.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να ονομάζει και να περιγράφει:
- Τη θέση και τη λειτουργία των μυών του ανθρωπίνου σώματος.
- Τη δομή και τη λειτουργία του κεντρικού και περιφερικού νευρικού συστήματος.
- Τη δομή, τοπογραφία και λειτουργία των αισθητηρίων οργάνων.
- Τη δομή, τοπογραφία και λειτουργία των ενδοκρινών αδένων.
- Τη δομή και λειτουργία του ενδοθηλιακού συστήματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να εμπεδώσει και να κατανοήσει τις παρεχόμενες γνώσεις, έτσι ώστε ο φοιτητής να τις επεκτείνει και να συνδυάσει τη γνώση της ανατομικής με το ζωντανό υγιή και ασθενή άνθρωπο.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσιάσεις PPT.
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και moodle.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 50 |
Εργαστηριακή Άσκηση | 30 |
Αυτοτελής Μελέτη | 10 |
Σύνολο | 90 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Θεωρία
- Γραπτή τελική εξέταση.
Εργαστήριο
- Γραπτή τελική εξέταση.
Τα κριτήρια γίνονται γνωστά στις φοιτήτριες/τους φοιτητές κατά την πρώτη συνάντηση και περιλαμβάνονται στο πλάνο του μαθήματος (syllabus).